wyszukiwanie zaawansowane
» » Jak działąją e-rowery?

Jak działąją e-rowery?

Rower elektryczny na pierwszy rzut oka praktycznie nie różni się od tradycyjnego roweru. Bliższe przyjrzenie się e-bikowi pozwoli zauważyć trzy elementy różniące go od tradycyjnego roweru. Należą do nich: silnik, bateria i kontroler. Dzięki współpracy tych trzech elementów rower elektryczny porusza się bezszelestnie i bez zbędnego wysiłku rowerzysty.

 

Kontroler

 

 altSilnik uruchamia się automatycznie, kiedy zaczynasz pedałować. Sprytny kontroler dodaje Ci tyle mocy, ile potrzebujesz - przy szybszym pedałowaniu jest jej więcej, przy lekkim mniej. Jeśli chcesz zatrzymać  rower wystarczy, że naciśniesz dźwignię hamulca lub przestaniesz pedałować. Silnik automatycznie się rozłączy. Sterownik kontrolera pozwala załączyć trzy lub czasami nawet więcej trybów pracy. Dla standardowego rozwiązania pozycje Low/Medium/High decydują jaka moc silnik wspomaga twoje pedałowania. Pamiętaj że nawet przy najwyższym stopniu wspomagania rower ciągle potrzebuje ok. 50 % mocy uzyskanej ze zwykłego pedałowania rowerzysty. W niektórych modelach rowerów /np. GEOBIKE Smart/ masz dodatkowo do dyspozycji manetkę prędkości. 

Do pewnego zakresu prędkości rower działa bez konieczności pedałowania, przemieszczając się bezszelestnie. Zawsze masz możliwość wsparcia silnika siłą własnych mięśni. Taka opcja wspomagania nie koliduje z pracą silnika. Każdy z e-bików można użytkować w standardowy sposób, przy wyłączonym silniku. Załączenie wspomagania elektrycznego i dobór jego poziomu wykonuje się za pomocą sterownika znajdującego się w zasięgu kciuka lewej reki trzymającej kierownicę. Używanie i sterowanie napędem podobne jest do użytkowania dodatkowej przerzutki gdyż sterowanie silnikiem związane jest zawsze z prędkością jaką chcesz jechać lub nachyleniem terenu. Jadąc z wyłączonym napędem gdy tylko poczujesz zmęczenie, możesz wesprzeć mięśnie siłą silnika!

 

Bateria

 

alt alt



Rowery wyposażone są w wydajne baterie litowo-jonowe, które z powodzeniem stosowane są w nowoczesnych laptopach oraz telefonach komórkowych. Długość życia baterii litowo-jonowej oblicza się średnio na 700 ładowań. Na jednym, pełnym ładowaniu bateria wystarcza na przebycie trasy ok. 40-80 km do nawet 100-120km , czyli łącznie będzie Wam służyć przez minimum ponad 30.000 km ! Zawsze można dokupić drugą baterię w celu wymiany lub jako dodatkową aby podwoić zasięg roweru bez konieczności doładowywania baterii.

 

Silnik

 

alt alt

 

Rowery elektryczne GEOBIKE napędza nowoczesny silnik bez szczotkowy o mocy 250 Watt. Jest to maksymalna moc, dopuszczalna przez przepisy Unii Europejskiej. Silnik bez szczotkowy jest w pełni bezobsługowy i praktycznie bezawaryjny. Jego dużą zaletą jest oszczędne zużycie energii.

Na przejechanie dystansu 100 km silnik zużywa prądu za niecałe 1 zł !!! 

Z pomocą wspomagania silnika rower elektryczny może osiągnąć prędkość do 25 km/h ,

a po jej przekroczeniu specjalny system bezpieczeństwa  odłącza wspomaganie i ponownie przywraca po obniżeniu prędkości jazdy poniżej 25 km/h. Zastosowanie takiego systemu jest regulowane przepisami UE.


Przejdź do strony głównej
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 

Oprogramowanie sklepu shopGold.pl